Doelen

Stichting Digi Surfer versterkt de digitale inclusie in onze samenleving door:

• Het doneren of onder voorwaarden beschikbaar stellen van refurbished hardware (laptops) aan individuele gebruikers, stichtingen, ondernemingen.
  • Het zoeken naar nieuwe technologische manieren om huidige onbruikbare hardware geschikt te maken voor de sociale doelgroepen;
  • Door het verder pushen van de digitaliseringsagenda.

De Stichting heeft niet ten doel het maken van winst.

Werving

Om de doelstelling te verwezenlijken verwerft Stichting Digi Surfer fondsen, subsidies, donateurs en sponsoren. Met deze budgetten kunnen we refurbished hardware aankopen dan wel (laten) refurbishen.

Samenwerking

Om aan de doelstellingen te kunnen voldoen werken wij projectmatig samen met partners zoals Digi Surfer BV: www.digisurfer.nl. Zij leveren een laagdrempelige en goed bereikbare IT-helpdesk, refurbishen laptops en geven speciale digitale vaardigheden cursussen.

Stichting Digi surfer en Digi Surfer BV zijn complementair aan elkaar: daar waar Stichting Digi Surfer zich inzet voor het doneren van laptops, voorziet Digi Surfer BV in de ICT-Helpdesk, het refurbishen van laptops en verstrekt zij digitale vaardigheden opleidingen.

Hiermee leveren we een geheel pakket middelen, hulp en opleiding wat er zorg voor draagt dat onze doelgroepen daadwerkelijk aan de slag kunnen volgens onze formule:

Refurbished laptop + Digitale vaardigheden opleiding + (Technische) helpdesk = digitale armoede bestrijding