Laptops doneren

Wij dragen zorg voor een duurzame oplossing van je gedoneerde hardware

Wij leveren niet alleen maar je hardware door aan de sociale doelgroepen. Wij plaatsen nieuwe speciale software op de laptops. Software waarmee de gebruikers licentievrij kunnen werken, zoals het gehele officepakket.

Daarnaast wordt er een “Panic Button” op de laptop geïnstalleerd, voor direct contact met onze technische ICT-helpdesk die met de voor geïnstalleerde teamviewer software de laptop op afstand direct kan repareren. We weten namelijk dat het uitleveren van alleen laptops niet voldoende is. Er is na de levering van de laptop gewoonweg veel ondersteuning nodig, omdat digibetisme een probleem is bij onze gebruikers.

Hiermee onderscheiden wij ons van alle andere stichtingen en organisaties die laptops aan de doelgroepen verstrekken.

Invulling van je MVO-beleid

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat gelijk aan toevoegen van waarde aan de samenleving. Daarmee ben je als onderneming bewust van de ecologische en sociale gevolgen van je bedrijfsactiviteiten. Deze processen wil je steeds verbeteren, zodat de impact op het milieu vermindert en je een steeds betere toevoeging aan de maatschappij levert. Met het doneren van hardware doe je dat direct. Termen als duurzaamheid, circulariteit en social return zijn kernbegrippen bij het doneren van je laptops.

Circulaire inzet van je hardware, goed voor het milieu

Duurzaamheid is een zeer belangrijk thema in onze maatschappelijke visie. E-waste (elektronisch afval van Laptops) is de snelst groeiende afvalstroom ter wereld, dus het is belangrijk om als bedrijf of organisatie hierin verantwoordelijkheid te nemen. Per laptop bespaar je 350 KG cO2, om maar te zwijgen over het delven van virgin materials (zeldzame aardmaterialen). Daarom refurbishen (reviseren) wij de gedoneerde laptops voor een 2e of 3e leven.

Wat levert het doneren van laptops je organisatie op?

Je doneert de oude hardware om nog een extra bijdrage te leveren aan de maatschappij waar je organisatie deel van uitmaakt. Je stimuleert de digitale inclusie en daarmee het beter functioneren van de sociale doelgroepen in onze digitale samenleving en economie. Met jouw bijdrage verbeter je onze samenleving, omdat je daarmee zorgdraagt dat meer inwoners beter mee kunnen met ontwikkeling van de maatschappij. Je duurzaamheidsbeleid kun je verder vormgeven. Een win-winsituatie.

Bijdrage aan Social return

De laptops worden onder professionele begeleiding door scholieren (SBB-werkbedrijven) of door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt refurbished en opgeknapt. Hiermee creëren we banen bij de sociale doelgroepen en leiden we een nieuwe generatie technici op.

Effect van je donatie wordt inzichtelijk gemaakt

Wij vertellen je aan wie de gedoneerde laptops worden aangeboden. Uiteraard laten we de buitenwereld zien wat we doen, daar zijn we namelijk heel trots op!  We laten ook ontvangers aan het woord, zodat je direct ziet wat je impact is. Dat doen we via posts op LinkedIn, Instagram en facebook. Deze informatie kun je zelf dan verder delen en in je (interne) marketingcommunicatie meenemen.

Social handprint

Jouw input wordt verwoord in onze social handprint. Dat is een overzicht van de impact die we op jaarbasis maken en wordt aan het jaarverslag van Stichting Digi Surfer bijgevoegd. Deze informatie kun je intern of extern gebruiken.