Donatie Proces

Doneren en ophalen van de hardware

Het doneren van hardware is simpel en veilig. Neem contact met ons op en we dragen er zorg voor dat we je laptops gratis komen ophalen. We maken daarvoor een ophaal-afspraak. Je krijgt een bevestiging van de apparatuur die we opgehaald hebben over e-mail. Klik hier voor een afspraak of bel direct naar Joost Kaan-Wagenaar op 06-25 56 52 19.

Data verwijdering

Wij verwijderen de opgeslagen data op een zorgvuldige, gecertificeerde manier van de laptop. Daarvoor maken wij gebruik van You Wipe of Blancco dataverwijdering software. Wij versturen je ook per laptop een certificaat dat alle data van de laptop geheel verwijderd is.

Refurbishen

Nadat de data is verwijderd, zorgen wij ervoor dat de hardware professioneel refurbished wordt. Dat doen we zelfstandig. In voorkomende gevallen (drukte) schakelen we daarvoor ook andere professionele refurbishers in.

Het refurbish proces

• De behuizing wordt gecontroleerd op krassen en ontbrekende delen.
  • Technische diagnose op de verschillende cruciale onderdelen van de laptop.
  • Vervangen van beschadigde, niet goed functionerende of ontbrekende onderdelen zoals een harde schijf, processor, toetsenbord, beeldscherm, batterij of oplader et cetera.
  • De Laptop wordt van binnen en buiten gereinigd, stickers worden verwijderd.
  • Alle laptops zijn voorzien van een asset registratie. We weten waar de laptops naar toe gaan.
  • Software-installatie van Windows of Linux naar fabrieksinstellingen.
  • De laptop wordt uitgevoerd met de Image (softwarepakket) van Digi Surfer.
  • De Digi Surfer Panic button geïnstalleerd voor direct contact met onze ICT-helpdesk.

Digi Surfer Approved

Na het refurbish proces wordt de laptop getest en vervolgens wordt een Digi Surfer approved sticker aangebracht. De laptop is weer gereed om een 2e leven te leiden!

Waar en aan wie worden de laptops geleverd

De laptops worden in het binnen- en buitenland aan de sociale doelgroepen geleverd. We leveren in Nederland, België, Marokko en Libanon onze producten. Daarnaast verkopen we specifieke laptops tegen reguliere marktconforme prijzen. Het bedrag dat wij ontvangen gebruiken we voor de aankoop van meerdere andere laptops waarmee we meer mensen kunnen bereiken.

De laptops blijken tijdens het refurbishment proces niet geschikt

In het refurbish proces kan het voorkomen dat laptops ongeschikt of toch niet werkend te krijgen zijn zonder hoge kosten te maken. Deze laptops bieden we aan of verkopen we aan derde partijen die de laptops verder circulair verwerken. Het bedrag dat wij ontvangen Het bedrag dat wij ontvangen gebruiken we voor de aankoop van meerdere andere laptops waarmee we meer mensen kunnen bereiken.